Do zakresu działania i zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Obsługi Prawnej należy świadczenie pomocy prawnej w zakresie działania Stacji, a w szczególności:
1) przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenia i popierania oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
2) występowanie w charakterze pełnomocnika Stacji w postępowaniu administracyjnym i sądowym;
3) opracowywanie i opiniowanie pod względem prawnym projektów zarządzeń, regulaminów, decyzji i postanowień przedkładanych do podpisu Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu przez poszczególne komórki organizacyjne;
4) udzielanie porad i opinii prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
5) bieżące informowanie Dyrektora Stacji, kierowników komórek organizacyjnych i zainteresowanych pracowników o nowych przepisach związanych z działalnością Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
6) szkolenie pracowników w zakresie obowiązujących przepisów;
7) nadzór nad aktualizacją przepisów prawnych.
Data zmiany | Redaktor | Opis zmiany |
2012-10-30 08:23:34 | Michał Wiraszka |
Publikacja artykułu |